fredag, januari 16, 2009

Examen

Jag började min väg mot behörighet som slöjdlärare hösttermin 2003. Vägen har långt ifrån varit enkel och jag vet inte hur många gånger jag har velat ge upp hela skiten. Men, mycket tack vare nära och kära som har stöttat mig har jag kämpat vidare och framför allt tack vare min älskade. När det var som tuffast körde han mig till stationen varje morgon, manade mig att gå ur bilen och upp på tågperrongen och sen fick jag flera sms om dagen där han skrev att han älskade mig och att jag skulle klara allt bara jag kämpade liiiite, liiiite till. Ni ser, jag har en underbar man! Jag hoppas verkligen att jag kan vara lika stor support för honom under det tuffa året han har framför sig... För mig är det dagen med stort D idag, yiiiiihaaa! Eller, egentligen var det i onsdags när vi reddovisade sista arbetet och fick vår nål. Kolla, visst är den fin? Efter 4,5 års slit får man... ett litet (fult?) pins. Gissa om vi blev fnissiga? Hur som helst, ikväll ska det firas med stickcafé och sen vet jag inte. Funderar på en hejdundrans examensfest till våren när det blivit lite varmare... eller hur firar man? På måndag börjar i alla fall verkligheten och det "riktiga" livet igen.

31 kommentarer:

Vindling sa...

Grattis!

Eva i Halmstad sa...

Grattis
De måste vara härligt när du nått målsnöret.
Krama maken en extra gång.
Hälsa alla i eftermiddag också.
Eva

fale artut sa...

JÄTTEGRATTIS TILL DIG OCH MANNEN!

Kaja sa...

Grattis! Ni fick i alla fall en nål. Vi fick.... ingenting. Jo. Ett diplom kanske.

Man tycker ju att man ÅTMINSTONE skulle få en liten fanfar av en sådär 17 trumpetblåsare, en liten kanonsalut och konfettiregn i en vecka. Snålt...

SF sa...

Stort Grattis!

miaring sa...

Grattis! Användningsområde för pin:
- ett piercingsmycke t ex i naveln i sommar
-en knapp i favvojeansen
- extra tyngd när du bakar paj
Mia

Anonym sa...

Stort grattis! Härligt att du klarade det.

Veronica Tingvall sa...

1000 gånger grattis! Oh vad härlig, väl kämpat! Nu blev jag verkligen sugen på att få ut min examen. Jag måste bara skicka in lite papper och så, alla uppgifter är klara.

Självklart får du använda min groddräktsidé, den skulle blivit bättre om jag hade haft lite mer tid på mig... och hade haft grodfötter.

Jag älskar också grodor:-)
Kram/V

Annas resa sa...

Grattis och bra jobbat!

(mer än en pin får du ju faktiskt - en examen!)

Ha en bra helg!

Anna sa...

VÄRLDENS största grattis till dig! Stor kram från mig!

Missen sa...

Grattis
Du kommer att bli en fantastisk slöjdlärare. Du var en fantastisk bra kamrat på slöjden.
Bra kämpat, jag själv bytte bana till Waldorflärare
stora kramar från
//Marie

Sunna sa...

an bara instämma och säga stort Grattis och bra gjort

Honungsboden sa...

Stort Grattis och bra kämpat! Det tar på krafterna med familj och pendling, men när du fick den finfina nålen måste det ha kännts som om det var värt det!?!

Mille Wulff sa...

Riktigt stort grattis. Du har varit skiiitduktig med allt inre motstånd , verkar det som.
Pinsen är ju inte ful, men förstår reaktionen. Jag gillar runorna.
Go out'n get'em!!! (kan man säga så?)

OttoPippi sa...

GRATTIS!!!!!! DUKTIGA DU!!!! Stort lycka till med verkligheten!!!

LittlePoppins sa...

Grattis grattis från Mallorca! Trevlig helg.

Raggmunk sa...

Grattis och lycka till i arbetslivet kära svägerska.
Ser att du ändrat din profil till slöjdlärare nu =)

MiA sa...

Grattis! Vad skönt att du är klar efter allt slit!

Varför inte en god middag och ett glas rött eller två? ;)

Anna sa...

Grattis!

Anonym sa...

Grattis till examen! Underbart att vara färdig! Lycka till på jobbet! Kram

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Mina hjärligaste gratulationer!

Strömming sa...

Grattis till examen! :D

annas alster sa...

Stort grattis!! Nu börjar något nytt för dig, spännande...

Y sa...

Grattis!!!!!!!!

Kristina sa...

Grattis till min nya kollega! Hoppas att du får bra tjänst och att du kommer att trivas med ditt arbete.

ki sa...

Stort grattis!! Håller tummarna på måndag!
Kicki

hea sa...

Stort grattis! Bra kämpat!

Mia stickar sa...

Grattis grattis!

MOXY sa...

Grattis!!!! Bra kämpat!!! Klart du ska ha en examens fest.....Grattis igen

Emma sa...

Grattis!

Monica Hansen sa...

Gratulerar!