torsdag, januari 01, 2009

Gott nytt bloggår!

Nya året firades in med hjälp av syster Yster med familj och lärarkompis med familj. Det är alltid lika mysigt och det har blivit ett antal nyårsaftnar med samma gäng. Stämningen var som vanligt på topp och i år fick vi lära oss att det kostar 5 kr i böter om man far med osanning...
Nyårsdagen har bjudit på sol och jag passade på att fota ett obloggat projekt. Jag stickade en rektangel, ca 30 * 80 cm i moss-stickning och sydde ihop den till en miniponcho. Knappar är från svärmors gamla kappa och är bara som dekoration. Blir det en till gör jag den mindre, kanske 30 * 60 cm för jag vill att den ska sluta tätare om halsen.
Till sist vill jag önska er alla ett GOTT NYTT BLOGG-ÅR med många, härliga projekt!

6 kommentarer:

PetraO sa...

Gott nytt bloggår på dig också! Kram Petra

Janette Millbom sa...

Detsamma till dig! Hoppas garnfen är god mot oss i år ;-)

/J

Myggan sa...

Tack själva! Alltid lika trevligt och man lär sig nåt nytt varje år....
Här är det 7 minusgrader och mannen far runt nere på isen. De "små" pustar ut efter hårt nyårsfirande. =)
/P-K

Kristina sa...

Gott Nytt Boggår på dig också! Fin poncho. Det är alltid snyggt med mosstickning!

SF sa...

Vilka mysiga färger! Gott 2009 på dig!

MOXY sa...

De samma på dig. Är det nu du ska börja att jobb?