fredag, januari 23, 2009

Fredag

Så var första veckan på jobbet gjord. Jag erkänner, jag är helt slut! Elever och personal är toppen, men när man inte hittar någonting och inte kan skolans rutiner är det sååååå mycket att lära sig. Det känns som om jag har snurrat runt min egen axel 15 varv i jakten på att få till det. Att klockan startar 5.20 varje morgon gör sitt till förstås. Hur det än har gått så är jag övertygad om att det kommer att bli kanon, bara jag lär mig vad allt finns och om jag kommer ihåg alla dessa namn...
Ett plus med jobbet är tågtiden (jag vägrar att se det tråkiga med långt till jobbet)! Veckans tågprojekt blockas just nu så ni får ge er till tåls. Ovan ser ni mitt senaste Tradera-fynd, 12 virknålar från 2 - 8mm. Som karameller tycker jag. I helgen ska det bli en rosa virkad gris. Kanske börjar jag redan i kväll framför brasan...

10 kommentarer:

OttoPippi sa...

Jag FÖRSTÅR att du är trött!!! Men bra jobbat!!!

Det skall bli jättespännande att se vad du skapar med dina nya fyndade karameller :-)

Veronica Tingvall sa...

Oh vad fina. jag önskar att mina ergonomiska virknålar var sådär fina.

Jag förstår verkligen att du är trött. Nytt jobb är så omvälvande men det kommer säkert att bli hur bra som helst.

längtar efter att se ditt kommande projekt.
Kram/Veronica

MiA sa...

Ah.. andra bloggen med virknålar ikväll. Poppis med virkning ;) Förstår varför, jag virkar ju för fullt jag också!

Önskar dej en riktigt skön helg!
MiA

Sunna sa...

Så fina nålar och en rosa gris tycker jag låter kalas

Anna sa...

Vilket snyggt fynd på Tradera! Du landar snart på jobbet och kommer snart kunna njuta tror jag!

miaring sa...

jag gjorde min mamma helt förskräckt, när hon ringde efter min andra arbetsvecka. Jag var så trött och slut, så när hon frågade hur det gick, så bara grät jag.....

Myggan sa...

Snart hittar du allt och känner igen alla eleverna, då blir allt så mycket enklare. Du ska se att det snart känns som om du alltid ha kobbat där. =)
Uppdateringarna är det nog lite si och så med. Det ser ofta lite konstigt ut.
/P-K

Myggan sa...

PS. Det är rättvist att din klocka också ringer kl 5.20. Det har min gjort i ett antal år nu.... = )
/Anna

Kristina sa...

Jo, det där med att man är alldeles slut i början, det vittnar alla om. Läckra virknålar!

LADY JEN sa...

Det är tur att det blir bättre, nu när man jobbat ett tag orkar man faktiskt hitta på saker på helgen också...

Ska bli spännande att se var det blir gjort på din tågtid.

Kram