tisdag, januari 06, 2009

Babysockar

Just nu stickar jag babysockar i Fabel som eventuellt ska säljas på marknad i höst. Det gäller att börja i tid... Det är lite pilligt, men i gengäld går det ganska snabbt och strumpstickorna från Harmony Wood gör jobbet till en fröjd. Lycka är att kunna gå ut i snickarverkstaden och tillverka ett par små blockers, storlek 6/9 månader. Jag hade bara genomskinligt plexiglas, men jag funderar på om glasmästaren kanske säljer lämpliga spillbitar för vuxenstorlek i färgat plexiglas. Det hade ju förstås gjort sig bättre på bild.

7 kommentarer:

Anna sa...

Så snyggt med blockers i plexi!!!!!!!!!! DET kan du också sälja!

Kristina sa...

Så fint det blev med både små gulloga strumpor och plexibockers.

Eva i Halmstad sa...

Håller med, jättefint med blockers i plexiglas.
Ha de gott.
Eva.

Veronica Tingvall sa...

Vilka söta sockor:-)
Babykläder är kul tycker jag eftersom det går så fort.
Hoppas du får en fin dag /Veronica

Anna sa...

Hej
Vilken mysig blogg, ja börja i tid bör man... ha det gott!

Anonym sa...

Vantarna passar verkligen in i den "naturliga" omgivningen! Så synd att inte plexi-glas hör ihop med 1800-talet, för då hade jag varit aspirant på sådana blockers!

Ha det gott!
Maria i Fbg

Myggan sa...

Jag har satt igång också. De blir himla söta...
Men du måste man blocka sockar? I så fall beställer jag blockers i storlek baby, 39, 40, 41 och 45.
Här ska stickas sockar...
/P-K