måndag, januari 12, 2009

Sandstickan

I lördags var jag på stickcafé med Sandstickans medlemmar på Stålboms konditori i Falkenberg. Sandstickan är en lokal avdelning i Sveriges stickförening Sticka och det finns lokala föreningar i hela landet. Med på cafét var bl a Eva i Halmstad. Kul att träffa henne i fysisk person =)
Jag stickade på ett par babysockar i Marks & Kattens Fame. Ännu ett bidrag till höstens marknad... Undra varför det alltid blir froggning när man inte stickar hemma?
Ett annat projekt just nu är en kofta i lilamelerad Colinette's mohair. När jag handlade garn och mönster på Strikk var det tänkt att det skulle bli en tröja, men jag har tänkt om och det får bli en kofta istället. Jag stickar färdigt koftan från ärmhålorna och upp. Sen ska jag ta bort den virkade uppläggningskanten och sticka koftan nedåt så långt garnet räcker. Då kan jag nyttja allt garn utan att behöva gissa mig till hur lång kofta jag kan göra.

3 kommentarer:

Linda sa...

Skulle gärna varit med er på ert Sandstickscafé. Jag får alltid rapporter om att ni har så trevligt :).

Myggan sa...

Varför finns alla mysiga stickkaféer bara i Falkenberg?
Fina sockar. Snart är vi redo för marknad. =)

Blir det examensskiva på fredag?
/Syster Yster

Kristina sa...

Jag saknar också stickkafé, men jag har väl inte varit tillräckligt energisk att söka reda på dem och deras tider. Jättesöta sockor och bra sätt att få ut så mycket som möjligt av koftgarnet! Känns nästan som om du gått i skola hos mig!