söndag, januari 18, 2009

Tack, tack

Tack snälla, snälla alla ni som har hurrat och lyckönskat mig till min lärarexamen. Det värmer långt in i hjärtat när så många som jag inte ens har träffat i fysiskt person och alla ni som jag känner gläds med mig.
Ett prickigt paket i brevlådan kan bara komma från en jag känner. Tack snälla Stickfrossa, du är super! Grodprinsen har flyttat in i grodskåpet till de andra grodorna som också är speciella för mig. Garnet blir förmodligen en groda, eller två...
På stickcafét fick jag en härlig mandelmjölktvål i en söt påse av Maria. Tack snälla, du är väl för gó!
När jag kom hem från stickcafét hade syster Yster med familj gömt bilen hos vår granne och stod och ruvade innanför badrumsdörren. Jag hade mina aningar om att de skulle komma i helgen, men inte att de skulle köra 18 mil en fredagskväll för att uppvakta mig med blomma, champagne och systers härliga pajer. Tack för att ni kom, det var supermysigt!
Av svärmor och min älskades systrar och deras män fick jag denna härliga blomstergrupp i dag. Jag älskar julrosor och pärlhyacinter! Jag har satt änglagrisen i gjutjärn att vakta dem. Vet inte om skånefolket läser här (de kunde tyvärr inte komma idag), men i vilket fall som helst: Tack,tack! Det känns tryggt med en släkt som håller på mig!
Tusen bamsekramar till er alla från mig!

6 kommentarer:

Myggan sa...

Lycka till imorgon.
Var snäll mot barnen.
/Anna

PS. Tom Selleckfilm på 3:an på onsdag kl 21.

LADY JEN sa...

Grattis till examen och lycka till på jobbet i morgon!!

Kramar

Anna sa...

Härligt att du blivit ordentligt firad! Lycka till idag!

Evfa/Nystverket sa...

Verkligen GRATTIS!
Det låter jätte spännande att vara slöjdlärare.
Lycka till idag!

//Effie

Kristina sa...

Oh, vad mycket fint du fått. Sann glädje, förstår jag!

Maria sa...

GRATTIS till din examen! Hoppas att det går bra på jobbet!