torsdag, maj 20, 2010

Efterlysning och gladsockor

Förmodligen har den gröna vaxduksväskan hamnat hos vinnaren nu, men 2:a och 3:e-priserna ligger fortfarande och väntar. Problemet är att jag inte vet vart jag ska skicka dem. Jag har lämnat ett meddelande hos Tina, men Ritva kan jag inte nå på något annat sätt än här. Om du läser detta så var snäll och hör av dig. På bloggen eller till min mail (finns i högerspalten). Eller kanske finns det någon som känner henne...
-
I vår familj gillar vi att sova i riktigt svala sovrum, man sover ju så gott då. Det är bara ett liiiitet, liiiitet problem, det blir så himla kallt om fötterna precis när man kryper till kojs.
Jag har löst det genom att sticka stora, goá sockor. Stora är de för att de ska glida av i sömnen när det blivit varmt under täcket.
Jag stickar enkla sockor i dubbelt garn alpaca. Som ni ser använder jag restgarn som får randa sig lite huller om buller. Gladsockor skulle man kunna säga.

8 kommentarer:

Fröken Rimme sa...

Hej! Jag ramlade in här precis idag - vilken härlig och inspirerande blogg du har! Lägger till dig i min lista :)

Manduzana stickar sa...

Vad härligt med gladsockor med massa massa färger! :)
Förresten, tack för din fina kommentar på min blogg.

Fjällsnipans Alster sa...

Men vilka superfina sockor... jag är en av alla som anv sockor när jag sover... men endast på vintern och ett par sånna ska ju jag försöka knåpa ihop. Gillar inte riktigt att sticka sockor till vuxna... tar ju sån tid, men nu har jag ju hela sommaren på mig så.... KOM IGEN SOFIA ett par glasdockor till mig ska de bli! :)

Kram

Anonym sa...

Hej hopp !
Jag kan meddela att väskan kom i går torsdag. Den är jättefin invigd och bara min. Glad Maria F.
Trevlig helg!

Efwa - Medea sa...

Har du sett en sån fin tröja. Tänkte på dig när jag hittade den på Ravelry.
Om du inte har ravelry eller inte kommer åt bilden... så kan jag maila den till dig. =)

Myggan sa...

Dem har man ju användt nån gång. =)
/Anna

Emilia sa...

Härliga sockor att bli glad (och varm) av :)

Emma Jonasson sa...

Vilka härliga sockor man blir gärna sugen på att göra ett par själv!