torsdag, november 13, 2008

Rumplapp

Vad ska man göra med alla sina garnslattar i Eskimo? Jag blandade färger huller om buller och stickade en ruta ca 50 gånger 50 cm i slätstickning på stickor 9. Tillägg: Jag la upp 54 m.
Sen körde jag den i 40 grader i tvättmaskinen och simsalabim så fick jag en rumpvärmare. Kanske att jag påtar dit ett vildsvin när jag har blockat den... På lördag åker vi till Ugglarp i Skåne och då ska jag ge rumplappen till en man jag gillar, som snart fyller år och som ofta sitter på pass bland granarna i Knäred.
Anna: Tack snälla för garnsudden! Kanske, kanske att den räcker.

5 kommentarer:

Strömming sa...

Coolt! Vad bra att använda alla snuttar! Vill också kunna sticka så fint som du!

Skaparstigen sa...

Väldigt bra restgarnsprojekt, måste jag säga! Och fint blev det ju också!

Anonym sa...

Hur många maskor lade du upp för detta projekt?
//Mia

Fidiluren sa...

OOtroligt smart, och vilken fin present! Den ser jätteskön ut att ha med sig på utflykten. Nu är det bara varm choklad som saknas.

Annela sa...

Hoppas att garnsnutten räcker, för det röda garnet går åt som smör hos Tummelisa. Om det inte räcker så maila mig eller ring Tummelisa så skickar vi till dig.