söndag, januari 25, 2009

Tågprojekt 1

Första tågprojektet blev en basker i 2-trådigt ullgarn från Garnpaletten. Rakel har underbara garner och färger och ska du till Symässan i Malmö hittar du henne där. Jag valde färgen Ljunghed. Den blev inte riktigt som jag tänkt mig, men snygg ändå.
Eftersom garnet har samma stickfasthet som Drops Alpaca finns det maaaassor av mönster att välja på. Jag tog det här. Kanske, kanske att den blev aningens för stor och jag funderar på att tvätta den i lite för varmt vatten och blocka den en gång till...

13 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Supersnygg! Jag har ju tänkt att sticka en mössa jättelänge. Först gick jag och väntade på rundstickan och nu virkar jag så mycket. Oh, jag vill göra allting...

Hoppas du får en härlig vecka på det nya jobbet
Kram/Veronica

Kristina sa...

Tänk så mycket baskrar man ser i år. Helt underbara, och nästan alla klär i dem. Ljunghed framkommer inte så bra på min skärm, men jag kan föreställa mig. Passar ju i Halland, eller hur?

Sunna sa...

Tågprojekt säger du, skulle jag göra en sån skulle det gå åt maximal koncent. och tystnad. jättefin

hea sa...

Toppensnygg! tycker jag. Smart att nyttja pendlartiden till något vettigt! En egen stund för handarbete är inte fel!

OttoPippi sa...

Underbar!!!

Nettan sa...

Du har en utmärkelse på min blogg.

MOXY sa...

Snygg!!! Det är bra att ha lite res väg till jobbet, det är då man hinner sticka.

Evfa/Nystverket sa...

Tycker om din blogg, därför får du en award från mig.

//Effie

Missen sa...

Basker är alltid snyggt,fin färg och mönster. Jag förstår att du är trött efter din första vecka. Det var jag med och är fortfarande. Citronerna växer jag aldrig ifrån.
Inget på gång just nu.
kram
//Marie

Myggan sa...

Superfin.

Ät rätt, bränn fett hade varit mycket lättare om familjen hade stöttat bara en liten smula.

Ska vi boka hotell imorgon?
/P-K

Linda sa...

Åh jag tycker den är underbar!! Jag fick en härva av Rachels garn i julklapp. Har inte ännu kommit fram till vad det blir.. Måste fundera på det på tåget idag tror jag bestämt :).

Strömming sa...

Jättsnygg!!! :D

Annas resa sa...

Kul om det är en ny groda på gång! Jag har ändrat lite på mitt sätt att virka dem; istället för att sy i handleden/fotleden på dem så fyller jag även händer och fötter med fiberfill. Det blir faktiskt mycket finare. Lycka till med virkandet!