fredag, januari 30, 2009

Ful-stickning

Jag hade en skit-eftermiddag på jobbet, missade tåget och gråtfärdig tänkte jag åka direkt hem till sängen och gå i ide. I sista stund tänkte jag om och åkte till stickcafét, trots att jag var sen. Väl där fick jag uppmuntran och stöd och någon sa att hon hoppats att jag skulle komma. Vad vore livet utan dessa stick-änglar? Vilken otrolig tur att de hittade mig för nu mår jag mycket bättre. Stickning och vänner är för själen!
Jag hade egentligen inte tänkt blogga den här för den är inte jag! För några veckor sedan berättade en av mina favorit-stickerskor att hon stickat och tovat en väska som hon absolut inte gillade och jag sa: - Men så illa kan det väl inte vara? Nu vet jag precis vad hon menade! När jag valde modell såg jag något grönmelerat och mörklila, men när garnbutiken inte hade det jag ville ha på lager tog jag till plan B och valde andra färger. Det skulle jag inte gjort! Jag säger bara: -Barbie, I don't like. Och till på köpet krympte den mycket mer än jag tänkt mig så det blev inte alls en bag, det blev en töntig handväska. Det enda jag är nöjd med är grodan som jag stickade på frihand. Tar nog bort den och sätter den på något jag gillar...

8 kommentarer:

m sa...

Nej! Ta inte bort grodan! Den finaste väska jag sett faktiskt. Älskar grodor, och färgerna var helt perfekt!

Anonym sa...

förstår inte vad du pratar om, den är ju snygg!!

Anna sa...

Så bra att du åkte iväg ändå! Grodan är riktigt "Carig". Ha en fin helg!

SF sa...

Jag tycker väskan är jättefin, men ibland blir saker verkligen inte som man själv tänkt dem.

Kristina sa...

Jag gillar handväskemodellen, men förstår din synpunkt när det gäller färgen. Lite Zenit yllefärg i stekpåse i ugnen kanske?

Myggan sa...

Jag tycker den är jättefin. Såg en gammelrosa poncho virkad i mormorsrutor i nya butiken i byn som skulle passa kanon till.
/P-K

Marie sa...

Jag tycker att din väska ser jättemysig ut och grodan blev en kul dekoration. Men jag vet ju att det inte spelar så stor roll vad andra tycker om man inte själv gillar det man har gjort...
Hoppas att du har en trevlig helg.

Kram M

Anonym sa...

Jag tycker den är ursnygg, så funderar du på att sälja så är jag spekulant:-))

Maria i Falkenberg