lördag, januari 03, 2009

Kampes ullgarn

I går var det dags för årets första stickcafé. Lika mysigt som vanligt! 3 timmar rusar i väg i rasande tempo när det diskuteras garn, mönster och annat stickrelaterat. Att det är ett härligt gäng gör det inte sämre.

Jag och syster Yster smider marknadsplaner och vi har ropat in bl a Kampes 2-trådigt ullgarn på Tradera. Jag provvirkar på eventuella produkter och i går blev pulsvärmare och vantar. Det är meningen att det vi ska sälja också fanns att köpa på 1850-talet så nu spanar vi efter tidstypiska färger och modeller på leksaker, bruksföremål, vantar, sockor och annat smått och gott.

6 kommentarer:

Mille Wulff sa...

I have a (sur)price for you on my blog!

Malin sa...

Det var kul att träffa dig på stickcafét igår och dina virkade halvvantar är fantastiskt fina!

Spännande med marknadsplaner. :)

Myggan sa...

Bra att du är lite produktiv. Själv har jag tappat inspirationen just nu... Men det är ju ett tag kvar.
/Anna

Anna sa...

Finfina vantar! Svar på din fråga: samma maskantal hela vägen, funkar med det mönstret då det är så elastiskt!
Kram till dig!

annas alster sa...

Vilken spännande idé!

Strömming sa...

Gillar pulsvärmarna! Fast jag fattar inte varför det heter så, jag kallar det torgvantar..?