onsdag, december 10, 2008

Röda rosor

Så här vackra blommor hade min älskade med sig hem till mig igår. Anledning? Jag har fått jobb! Tror ni han firar att han inte längre behöver försörja mig? Den 16 januari är jag inte student längre och efter 5,5 år kan jag äntligen börja jobba med det jag velat så länge. Någon gång runt sportlovet börjar jag på en 6-9-skola i Kungsbacka. Det ligger inte nästgårds och det innebär att jag kommer att fortsätta tågpendla, men det verkar vara en väldigt mysig tjänst. "Gravv-vick" i 3 terminer, heltid, trä- och textilslöjd, livskunskap och mentor för 15 elever i 6:e klass. Jag måste erkänna att det pirrar en hel del i magen, men det ska bli väldigt roligt.

24 kommentarer:

Marie sa...

Vad roligt! Jättemycket grattis till jobbet! :)

Vindling sa...

Stort grattis till jobbet!

annas alster sa...

Grattis! Spännande, jag längtar också efter att få ett lärarjobb!

Eva i Halmstad sa...

Grattis
Eva

Mille Wulff sa...

Tusen grattishälsningar och lycka till med jobbet. Låter spännande!
Ha det!

Skaparstigen sa...

Jättekul! Grattis till det.
Och för att peppa pendlingen lite: Tänkt på vad mycket du kan virka under den tiden!

OttoPippi sa...

GRATTIS!!!!! Vilken kul tjänst du har fått!!!

Annas resa sa...

Grattis! Så spännande! Lycka till.
Kram,
Anna

Veronica Tingvall sa...

Grattis! Det kommer säkert att bli hur bra som helst. Det låter som en väldigt spännande och utvecklande tjänst tycker jag.
Hoppas du får en fin dag
/veronica

PetraO sa...

GRATTIS!

Fidiluren sa...

Många grattis till ditt nya jobb!

P.S. Såg du tipset om boken
It´s a wrap till korgarna?

Anonym sa...

Stort grattis till nya jobbet! :)

Anna sa...

Wooo Hooo grattis, så roligt! Du kommer att göra ett fantastiskt jobb!

Raggmunk sa...

Grattis lilla favorit svägerska =)

Anonym sa...

Grattis till jobbet!

Therese sa...

Grattis!! <33
Mamma sa att du hade varit nervös, men då gick det ju tydligen bra :)

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

En ros till ifrån mig!
hälsar koftan

Janette Millbom sa...

TJUHUUUU, och GRATTIS!

Om något år är jag förhoppningsvis med jobb oxå. pirrigt kan jag förstå!

/J

Myggan sa...

JÄTTEGRATTIS lilla Syster Yster. Som jag sagt förut, vilken tur att du inte gav upp. Du har kämpat hårt, och se, du fick ett jobb direkt.
Stor kram på dig.

Strömming sa...

Grattis!!

med nål och tråd sa...

Vilken lycka! Grattis.

Kaja sa...

Grattis grattis grattis! Härligt med ett jobb!

Anonym sa...

Vad glad jag blir för dig. Grattis!

MOXY sa...

Grattis Till jobbet!!!!