måndag, december 15, 2008

Förvaring

Förvaring får man aldrig för mycket av och det bästa är att det går åt så små tygbitar. Man kan leka med mönster och färg på tyg och foder och anpassa dem efter tycke och smak. Gissa vilken jag ska behålla själv?

Bra-att-ha-påsar och en liten sminkväska som är supersnabba att göra. Mönstret har jag tagit från Tildas Julehus. Ska bara bestämma mig för vilka knappar som passar...
Och till sist ett fodral till stora hönans graf-ritare. För att det ska bli lite mer stöt-tåligt har jag lagt ett lager tunn vadd mellan tyget och fodret.

9 kommentarer:

Janette Millbom sa...

fantastiskt tyg det där med geishorna!

och grodpåsen är en liten pärla allt!

/J

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Fina väskor, särskilt grodorna.
Jag är också lite "grod och paddsvag". Har några bamsingar i trädgården som jag brukar prata med på sommarkvällarna.
hej fr. Koftan

Kaja sa...

Jag gillade också geishorna!

Barnen kallar skogen bakom huset för "grod-skogen" efter en gång när vi var uppe vid dammen och det satt mer än 100 grodor (som jag räknade till) och sjöng för sina grodägg i solvärmen.

Myggan sa...

Men hallå, hur hinner du allt? Skaffa dig ett jobb ;) Jag hinner ju inte ens att glutta här. Eller är det så att vår datorn alltid upptagen?, Jag minns inte så noga....
"Kamingolvet" ser för övrigt alldeles kanon ut. Jag kommer till nyår och inspekterar lite noggrannare.
P-K

Myggan sa...

PS. Du-vet-vad är på väg. Borde anlända hos dig i morgon.

SF sa...

Kanske borde fixa något till dotterns räknare också. Jag är bara så seg med symaskinen. Dessa fodral var jättefina.

Evfa/Nystverket sa...

Små påsar är alltid roligt att göra och se'n kan man ju ge bort dem också och mottagaren blir så nöjd. Utmärkta till allt småkrafs som ligger i väskan och skräpar!
//Effie

Kristina sa...

Tildas jul eller Tildas hus etc. är fina inspirationsböcker! Gulliga väskor och ja, där är ju en groda...

makiato sa...

Inte så svårt att gissa att du tar grodan...

Jag tyckte katten var jättefin.