fredag, december 12, 2008

Julvärmare

Mina första pulsvärmare! Jag var bara tvungen att pröva Stickfrossas julvärmare. De tycks stickas lite här och där i stugorna och många har tyckt att de varit både lätta och roliga att göra. Jag kan bara hålla med. När jag stickade min röda sjal panikköpte jag ett rött nysta Debbie Bliss baby cashmerino för att få uddkanten färdig. Typiskt nog var det fel färgbad och inte alls samma röda som på det jag börjat med, men perfekt till pulsvärmare. Dubbel tråd Rowan kidsilk haze fick bli kanten. I mönstret stod det 1 varv fasta maskor på kanten, men jag gjorde 2 varv för att få det lite mer synligt.
I kväll blir det Glöggstickning hos Garnpaletten. Mysigt! Nu måste jag bara bestämma vad jag ska sticka på. Någon av julklapparna kanske... eller något till mig själv. Jag är lite sugen på en kofta. Kanske att jag kan använd mig av pulsvärmarens mönster.

3 kommentarer:

Kaja sa...

Åh vad fina! Försöker blunda och skriva samtidigt, för jag HAR inte tid att ta upp ännu ett projekt. Inte innan jul i alla fall...

Honungsboden sa...

Tack för dina värmande kommentarer! Fina handledsvärmare! Vad kostar förresten dina gungfår? Barnens första kusin kommer till våren! Det skulle verkligen va nåt extra med ett får då!

OttoPippi sa...

Mycket schysst värmare må jag säga!