fredag, december 19, 2008

Julefrid ?

Än så länge blir det inte mycket julpysslat här. Studierna sjunger på sista versen, men kräver fortfarande full uppmärksamhet och det känns som om jag aldrig får tid över. I dag packar vi väskorna och beger oss till Sösdala och lilla SM i brottning - Glentons mästarmöte - och återkommer på söndag kväll. Visst är det hyggligt av arrangörerna att lägga det på årets mest hektiska helg? Som väl är stannar stora hönan hemma och fixar julstädning, julgodis, pynt och gran. Du är GULD gumman!
Jag har i alla fall hunnit göra ett hjärta till ytterdörren och en boll att ha i fönstret. Det blev inte riktigt som jag tänkt mig för inspirationen fanns någon annanstans den kvällen... Var jag hittar mossan? I min trädgård finns det massor av mjuk, fin mossa. Våga vägra mossrivare!

10 kommentarer:

Vindling sa...

Åh så fint! Hjärtat är underbart!

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Visst är det härligt med julpysslare som fixar och donar. Min tjej kom igår så nu blir det ordning och reda.
jag hämtar också mossan i trädgården.
hej fr. Koftan

Myggan sa...

Moss i trädgården? Bor du i skogen? ;)
Notis ang posten; Jag lyxade till det med 3!! frimärken. Snodde Tomten dem?
Du ska få ersättning.
/Anna

Annas resa sa...

Fint pyssel! Och om du ändå ska bevittna brottning hela helgen kanske det blir tid får handarbete på läktaren i alla fall?
Hoppas du får en bre helg

Frida sa...

synd att jag inte såg detta tidigare då kunde jag tipsat om lite trevliga garnaffärer inom en halvtimmes resväg från Sösdala.

Raggmunk sa...

Du har något fridfullt att hämta här

Mille Wulff sa...

Ni är enastående som ställer upp för varandra så... hoppas de får på 'el moppo' de andra tävlande ;-)
Härligt med stora, ansvarsfulla och kreativa barn.
Hoppas boken har kommit väl fram!

Kristina sa...

Det är väl försurningen eller nåt i den stilen, men mossan tar sig! Bättre och bättre för varje år dessutom! I gräsmattan är mossan toppen, för det håller den grön och mjuk hela året! Jag älskar mossa av alla slag.

Kristina sa...

Nu börjar allt bli julelikt här hemma och jag vill passa på att önska God Jul!

MiA sa...

God Jul & Gott Nytt År!