tisdag, december 23, 2008

Julhälsning

Så har julefriden lagt sig över Frisky Frog-land. Granen är klädd, skinkan är kokt, strömmingen är inlagd, röd- och grönkål är förberedd och massor av julgodis ligger i plåtburkar. Tack snälla hönor för allt, hur skulle jag klarat mig utan er! Så här kvällen före dopparedán passar jag på att önska alla härliga bloggare och alla ni andra som läser här en riktigt, riktigt God Jul. Jag hoppas att ni får en riktigt härlig dag med god mat och nära och kära. Till Kalle Anka tänker i alla fall jag passa på att sticka lite, kanske gör ni detsamma.
Jag passar också på att önska min älskade grattis på födelsedag. Han fyller inte förrän på juldagen, men jag tror att han redan fått bästa presenten. I går premiäreldade vi i nya kaminen och det var en gammal dröm som gick i uppfyllelse för honom. När termometern stod på över 25 grader var vi härligt rödmosiga allihop. Fast det kanske berodde på glöggen...

3 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

oh vad härligt med braskamin...
Tack för påminnelsen om stickning framför kalle, måste komma ihåg att ta med garn och stickor.

God Jul/Veronica

Anna sa...

Det är oslagbart med kamin!En grym investering och härligt att sticka framför!
God jul och kram!

Myggan sa...

Det ser jättemysigt ut, 25 grader är perfekt. Granen fick ju plats den också. Den är väl inte av plast? =)
/Stor Julkram