söndag, december 28, 2008

Nya kuddfodral


Kuddfodralen till farfars gamla kökssoffa skulle egentligen varit klara till jul, men det är inte alltid det blir som man har tänkt sig. Eller rättare sagt, det blir nästan aldrig som man tänkt sig. De blev klara till nyår i alla fall. Det rutiga tyget (inte så rosa i verkligheten) har jag köpt på IKEA och det gröna är en restbit linne. De söta stramaljtavlorna har jag ropat in på Tradera för 56 kr inkl. frakt. Jag ääälskar att fynda och de gammeldags motiven passar perfekt i vårt gamla hus.

9 kommentarer:

Honungsboden sa...

Åh, vad alla ser nöjda och glada ut på bilden! Att du hinner sticka till alla! SJälv lovade jag min man en tröja när han skulle fyla 25, han blir 31 i mars...

Anonym sa...

Wow! Sådana kuddar skulle jag kunna tänka mig till min kökssoffa! Jättefina!
Jag glömde ju gratulera till brottarvinsten. Vad roligt att det gick så bra för dottern!

Maria i Fbg

Kristina sa...

Så fina kuddar! Så tänker jag också när jag gör kuddar. Ofta olika tyger och något fyndat som pricken över I.

tavelhus sa...

Skulle också vilja ha tid att sy nya kuddar!

MiA sa...

Hej!
Så gulliga kuddarna blev!

hea sa...

Superfina!

Janette Millbom sa...

verkligen jättefina!

/Janette

Myggan sa...

Jag kommer på onsdag. Du behöver inte slå in dem, jag tar dem som de är. ;)
/SysterYster

Anna sa...

Fina kuddar och en härlig syrrankommentar!