torsdag, december 25, 2008

Juldagen

Jaha, så var ännu en julafton över. Just nu har jag knyckt till mig en stund i blogg-världen. Jag har varit dålig på att lämna kommentarer hos er på sista tiden, men ni ska veta att jag missar inga nya inlägg. Jag läser dem alla!
Jag fick massor av fina julklappar i år. Bl a ett munspel, presentkort på garn, en bilstereo, fin choklad och skyddsglasögon och hörselskydd som jag ska kedja fast i snickarverkstaden. Tack snälla! Övriga i familjen verkar också vara nöjda.
Jag fick färdigt julmössorna innan julafton, men det var inte mer heller. Till stora hönan blev det en basker i alpacagarn. Lilla hönan fick en skärmmössa i Navia Trio (kallades killroymössa när jag var barn) Min älskade fick en virkad luva med häng i Fritidsgarn. Jag gjorde ett eget mönster och virkade fasta maskor i bakre bågen, men efter att ha synat Sverres Kask-mössor fick avigsidan bli rätan. För att få honom att använda den har jag sytt fast ett Yamaha-märke framtill, he he. Kvinnlig list? Han tog den i alla fall på sig när vi tog en långpromenad i solen i förmiddags, så den var väl inte helt fel...
Nu önskar jag er alla en fortsatt skön helg!

7 kommentarer:

Raggmunk sa...

Snygga mössor!!
Jag ser att ni fortfarande är trädkramare, men inte så länge till får man förmoda (kneckedecken hugger nog upp allt han kommer åt till er kamin) =)

Janette Millbom sa...

yamaha-märke *fniss*

vilken härlig familj du ser ut att ha! Hoppas resterande jul och helgdagar blir trevliga!

/J

Anna sa...

Härliga familjebilder och alla i stickat! Stor kram till dig.

Myggan sa...

Smart drag med Yamahamärket. De går på det jämt.....
Själv har jag bara latat mig idag. Lite spring på rea i morgon kanske kan "bränna" bort en och annan skumtomte.
Änglarna är gamla från nån julpysselhelg tillbaka.

Kristina sa...

Så mysigt det ser ut med familjen med nya huvudbonader.God fortsättning!

OttoPippi sa...

Ni verkar ha haft en toppenjul!! God fortsättning på dig/er!! :-)

Anonym sa...

Er kamin är oslagbar. Vilken julstämning på bilden. Jag förstår att du haft en härlig jul och önskar dig nu ett gott nytt år och hoppas att vi se på nya stick-event!
Kram Maria i Falkenberg