onsdag, juli 30, 2014

Falkenbergs motorbana

Ett annat utflyktsmål man kan besöka är Falkenbergs motorbana. Här har älsklingen kört många varv på mc och tagit ett och annat SM-poäng. Senast det begav sig var för ganska så exakt 29 år sedan och således innan jag "kom i boet".
Men, även gamla gubbar vill och idag var det dags igen. Vilken tur att jag inte var med på den tiden det begavs sig för fy så nervös jag var.
Jag måste defenitivt öva mer på snabba bilder. Här är jag för långt ifrån. Jag får nog leta upp en kurs någonstans...
Här är jag för snabb och det blir mest blurr. På andra bilder fick jag bara med bakhjulet eller bara framhjulet eller bara asfalt eller så fotade jag helt fel hoj.
Här är han efter pass 2. Bara ett pass kvar och sen kan jag pusta ut. Han är lycklig som ett barn och det skulle inte förvåna mig om två motorcyklar ska bli tre. För det stod helt klart att han tyckte att det gick för sakta.
Om någon är intresserad av proffsbilder från kvällens övningar kan man se dem här och (gissar jag) välja testkörning 30 juli. Där kommer i alla fall jag titta för att eventuellt få bättre bilder på min alldeles egen roadracing-förare. Puss på dig!

2 kommentarer:

Missen sa...

Fy för snabba mc, jag skulle ha hjärtat i halsgropen hela tiden

Anonym sa...

Känner igen svårigheterna - var på Ring Knutstorp med maken (som tur var körde han inte på banan då så jag slapp vara nervös för hans skull) i början av sommaren och jag ville också fotografera. Tur för mig att det var gamla bilar som körde. Det var lättare att hinna med att fotografera ;).