tisdag, juni 07, 2016

Virus/inflammation på balansnerven

I vardagslag kallar man det för virus på balansnerven, men med senaste tidens forskning tror man att det mer handlar om en inflammation på balansnerven orsakad av virus. Det har drabbat mig! Jag som "aldrig" är sjuk och bara har legat på sjukhus för barnfödslar och när syster Yster blev ormbiten (när vi var barn och jag vägrade lämna henne) fick åka ambulans till akuten och tillbringa några nätter högst upp på Halmstad sjukhus.
Tänk dig att du dricker en flaska alkohol i rask takt, blir stupfull och sen inte nyktrar till. Bläh!!! Snurrigheten har jag lite vant mig vid, men illamåendet som när man åkt karusell för länge är värre. Det gäller att äta med jämna mellanrum så att det inte tar överhand. Bla bilåkning, tv-tittning, att läsa och skriva, stickning och virkning förvärrar det hela. Ilska, stress och när jag blev upprörd över en ensam hund som grät tycks också påverka mig negativt.

Några blir bra efter någon månad, grannen hade symptom i över åtta. Jag håller tummarna hårt, hårt för att jag är okej igen när jag ska börja jobba 8 augusti. Eller i alla fall åtminstone så att jag hinner köra lite motorcykel innan säsongen är över...

5 kommentarer:

fale artut sa...

Vår granne har drabbats av detta, det tog ett tag. Hon beskrev det som du gör nu. Lugn och Fin! Kram!

Missen sa...

Fy vad det är synd om dig. Ingen rolig sommar för dig och mig. Hoppas att du mår lite bättre snart. Hör av dig om du vill få besök av hon med gipset. Stora kramar

Karin-Ida sa...

Stackare!
Krya på dig!

Anonym sa...

Jag håller tummarna för att du har drabbats av en lindrig variant av åkomman så att du snart är på G igen. Till dess - ta det lugnt och vila dig ordentligt i sommar!

Hälsningar Ewa

Myggan sa...

Håll ut! Så fort det blir semester så kommer jag och stöttar dig. Fast jag håller tummarna hårt för att det har gått över då så att vi kan "fara runt" lite istället.
/Anna