måndag, juni 27, 2016

Fjärils-klänningen

Min fina systerdotter har en superfin klänning och den har liksom fastnat. Jag bara måste ha en. Som ett brev på posten kom det ett nyhetsmail från Stoff & Stil med bla ett mönster som liknade klänningen. Klick, klick. Så enkelt det är att handla. Tjohoo!
Jag har förlängt mönstret ca 20 centimeter och istället för rak kant har jag gjort den längre fram och bak än på sidorna. Bågformad liksom. Den är kanske i längsta laget, men jag räknar kallt med att den krymper lite. Jag hade liksom inte tålamod att tvätta tyget innan jag satte saxen i det.
Jersey-tyget (som verkar vara slut just nu) är också inköpt på Stoff & Stil. Jag letade egentligen efter något turkost, men istället blev det blått med lite barnsligt tecknade insekter och fåglar. Fint tycker jag.
Ärmen har jag kortat ca 10 cm och på både den och halsringningen har jag valt att kanta med svart jersey och givetvis har jag taggat klänningen med min egen etikett. Helst skulle jag vilja gå i den här varje dag, men jag får väl sy fler så att jag kan variera mig lite. =)

1 kommentar:

Ewa med bloggen tygochgarn sa...

Det roligt när man hittar en favoritmodell - då vill man så mååånga!