fredag, juni 10, 2016

Eriks disktrasor

I mitt arbetslag är det tradition att avsluta läsåret i musiklärarens trädgård. Arbetslagets ålderman med samma namn som två andra musiklärare som jag arbetat med. Måste man heta Erik för att bli musiklärare? Den här Erik gör eget öl, skriver tänkvärd musik och låter lite som Ola Magnell...
Disktrasor virkade i rester av bomullsgarn får man aldrig för många av och de blir bara bättre och bättre ju mer de tvättas. Undra hur många jag har gjort egentligen...
Av syster Yster har jag lärt mig att göra dem som mormorsrutor. Helt fyrkantiga och fina! De behöver inte alls vara tät-stickade/virkade för att fungera.
Om de ska ges bort brukar jag sätta min namnlapp på och så talar jag om att det finns fler där de kom ifrån om nu mottagaren skulle gilla konceptet med trasor som är hyfsat miljövänliga och inte luktar päckel.
Dessa trasor tillsammans med rabarber- och citronlemonad ska Erik få om jag åker till honom på läsårets sista dag. 
Ha ett härligt sommarlov!