torsdag, juli 30, 2015

Pride, here we come!

Ni som har följt mig genom åren vet redan att sommartid är lika med sy-tid. Årets sommar blir inget undantag, men det har kanske sett lite annorlunda ut. Det brukar vara fokus på klädsömnad, men i år blev det väääldigt mycket stickförvaring pga turen till Vadstena. Men, nu är jag på banan igen. =)
Imorgon tar vi tjejer i familjen tåget mot Stockholm och Pride och vad passar bättre än en klänning med regnbågsfärgade 3/4-byxor. Byxorna blev som jag hade tänkt mig, men klänningens hals- och ärmringningar har en del att önska. När jag tror att jag har kommit på knepen kommer det alltid bakslag. Måste kanske gå en overlock-kurs...
Tyget i byxorna har jag använt tidigare till armband och halskragar när vi "gjort" Pride i Jönköping och Falkenberg, men nu fick den sista biten bli byxor i storlek 86 cl. Hoppas nu bara att vädret tillåter användning av sommarkläderna...

Inga kommentarer: