onsdag, juli 15, 2015

Vadstena-vante

Tyvärr försvann de flesta av mina mönster när min externa hårddisk som jag haft som back-up kraschade, men som väl är finns det papperskopior på de flesta. Så nu är det bara att börja om från början. Frågan är vad man sparar dem den här gången...
Att göra vant-mönster är väldigt roligt och när syster Yster och jag ska åka till nya ställen och sälja våra stick-relaterade saker försöker jag göra ett nytt. Jag googlar bilder som relaterar till staden vi ska till, kollar landskapsdjur och -blommor och sen kommer det liksom bara. Ibland finns det nästan ingenting att välja på och ibland är det ett överflöd. När jag skulle göra Vadstena-vanten fanns det hur mycket som helst att välja på. Ibland ska man ju ha lite tur. =)

Nu funderar jag på om det vore smart att sticka alla mina vant-mönster... eller kanske att man ska försöka få någon annan att göra det. Men vem?

6 kommentarer:

Missen sa...

Jag kan sticka dina vantmönster om du vill/ Marie p.s det skulle vara så kul

Iréne JB sa...

Den där ser ut att bli fin! Gillar knyppelpinnarna.

Efwa - Medea sa...

Surt att behöva rita om allt. Backup är ju alltid ett dilemma. Jag försöker komma ihåg att göra backup till olika hårddiskar och flera datorer för att alltid ha en kopia i krisläge.
Jag tycker att molntjänsten Dropbox är ett superbra sätt att förvara sina filer, både som backup och för att komma åt dem från olika datorer. Det räcker att installera på sin egen dator och ev. som app på telefon/surfplatta. För övrigt går det att logga in via en webbläsare. Här har du en länk för att skaffa dropbox, https://db.tt/8dW3zJO (länk från mitt konto) /Efwa

Anonym sa...

Du kanske kan spara dem i någon "moln-tjänst". Eller maila mönstret till dig själv.

frisky frog sa...

Tack för tips om "moln". Vi har börjat med dropbox på jobbet och det får nog bli något sånt.
=)

Emmas dagar sa...

Jag stoltserar med mina Vrigstadvantar (inte under sommar´n såklart) och får mycket beröm för dem!