tisdag, juli 28, 2015

Panduro-tyg

På Panduro i Ullared kan man köpa påsar med tre matchande tygbitar för 49kr. Om man använder tyget väl räcker det till tex tre små blusar/tunikor eller två klänningar i storlek 86. Den här gången blir det små tunikor och den första ser ut så här. 
Beroende mönster och vilket av tygerna som blir mest framträdande är kombinationen kanske inte oändlig, men i alla fall variabel.
Sex små veck ger tunikan lite vidd och blev väldigt fint tycker jag och tre tryckknappar i ryggen (som jag hittade i förrådet) gör den lätt att dra på. Mönstret hittade jag i Ottobre nr 3/2015 tror jag...
Tyget till de små rosa byxorna är rester från en klänning till mig och resårbiten till linningen fanns också i gömmorna. Allt som allt ca 20 kr får man väl vara nöjd med. =)

5 kommentarer:

Myggan sa...

Åhå! Någon dressas upp inför Stockholmsresan? Jättefina! Hur ställer sig mamman till färgen? =)
/Syster Yster

frisky frog sa...

Ha ha Mamman föll för modellen så eventuella rosa inslag är nog förlåtet.
Japp, lite nytt inför resan. =)
/P&K

"the-Cat-in-the-Yarn" sa...

wonderfull!

:)

Anonym sa...

Fin tunika! Fiffig modell och sött tyg. Jag gillar också at sy klänningar av Panduros tyger - men jag har sytt till mig själv. Då räcker förstås inte sådana där små fina tygpaket med olika mönster ;).

sinneskatten sa...

Finfint! Om barnen vill ha så måste man naturligtvis sy i rosa. Sen får mammorna tycka vad de vill eller?