lördag, juli 25, 2015

Ben-nytta

Här i Froggen-land går dagarna i sakta mak. Att det inte är sol- & badväder gör inte ett dugg bara vi är lediga, men kanske att jag önskar mig lite bättre, mindre blåsigt mc-väder. Jag varvar dagarna med klädsömnad och stickning. Kan det bli bättre?
Mannen ville ha sina slitna jeans omgjorda till shorts. Sagt och gjort. Byxbenen som blev över klippte jag ca 30 cm långa, sydde ihop den klippta änden med raksöm och sydde av hörnen 10 cm brett. Den slitna fållen lät jag vara kvar.
Tack vare det stadiga tyget och den vikta kanten har jag nu en påse som står stadigt utan att säcka ihop. Bra att ha som papperskorg vid symaskinen eller att ställa på ett icke-rent golvet att ha ett nystan i när jag stickar. =)

3 kommentarer:

Myggan sa...

Smart! Jag har hur många byxben som helst i gömmorna. =)
/Syster Yster

Anonym sa...

Kan bli fräcka "ytterkrukor" också, som man ställer en innerkruka + fat i.

Sunna sa...

Här kommer en stor kram från en som druknat i jobb och plugg ett par månader, men nu jäklar är jag på G igen