torsdag, februari 18, 2010

Ledig torsdag

Hjälp, vad fort veckan går och jag som har så många planer och idéer... "Lillebrotta'n" som vi säger om yngsta dottern har tränat och tävlat i brottning i snart 9 år. Den första halvan av de åren låg hon mest på rygg för hon hamnade alltid i underläge och förlorade match på match. Det gick så långt att vi till slut började likna henne vid en sköldpadda på rygg som inte lyckas ta sig runt på fötter. Som väl var vände det och om några veckor tar hon på sig landslagets trikå för första gången. Visar hon framfötterna där blir det kval till Ungdoms-OS...Både vi och hon själv skämtar ibland om "Sköldpaddan" och nu har hon beställt lite olika mjuka sådana. Först på listan är den lille gröna sötnosen till höger på bilden. Han (?) är virkad i tunt bomullsgarn med virknål 2 och är ca 6 cm hög. Lite väl pilligt om du frågar mig. Den gulgröna ska jag ha som inspiration i slöjdsalen. Den var betydligt enklare att göra och är virkad i akrylgarn med virknål 3,5 och mäter ca 12 cm. Mönstret är Mia´s.
-
Emilia har lämnat en kommentar på ett av mina virk-inlägg där hon tycker att akrylgarn passar bra för amigurumi och jag håller (movilligt) med. Det känns som om det är lättformat och medgörligt och visst är det bra att akryl-lagren går att använda till något i alla fall.

2 kommentarer:

Annas resa sa...

Prao-säger du; men jag tror att jag kommer som elev, förresten! :)
Och jag kommer att gå om och gå om och gå om... kommer aldrig vilja sluta!!!
Fina sköldisar!

Myggan sa...

Här händer det grejer medans en annan måste slava på jobbet. Väskan är kanonfin. (djuren också)En ny artikel hos Risbrogäddorna?
Just nu snöar det, men imorgon så ska det vara uppehåll. Det har jag bestämt. Så det så!
Kl 10 på Göstas. Thohoo!
/Syster Yster