fredag, juli 25, 2008

Äntligen sol till sommaren!


Äntligen har solen kommit fram över Falkenberg, vi är lediga och det finns inga "måsten" som orkas med i värmen. 14-åringen och jag har lyckats baka jättemaränger med mörk choklad för första gången. Det är hennes favoriter och nu har vi äntligen hittat ett recept som funkar. De ser inte ut precis som Leilas, men det gör inget för de smakar himmelskt...
Glasfaten har jag gjort på en kurs i glasfuising (kanske fel stavning?) i Ulricehamn. Lite för kantig och okontrollerbar teknik för min smak, men det var roligt att ha testat i alla fall.

2 kommentarer:

Maria sa...

Roliga fat! Jag har verkligen ingen aning om hur man gör sånt där...Det finns ju hur mycket somhelst roligt som man skulle vilja testa på och lära sig...men just nu finna ju varken ork eller tid för det =)

hea sa...

Hej! Har en utmaning till dig på min blogg!