onsdag, januari 20, 2016

Stickad ljusstake

Jag har ju helt glömt bort att visa er mina fina ljusstake. Egentligen tillhör den väl julsakerna och eftersom vi har passerat Knut borde den ligga i lådan med det andra som hör julen till, men så är det inte. Jag tror bestämt att den ska få pryda byrån efter svärföräldrarna så länge det mörknar tidigt om kvällarna.
Materialet i ljusstaken vet jag inte så mycket om. Det är något plastigt som ibland kallas för tandläkarplast tror jag, men om det är den riktiga benämningen vet jag faktiskt inte. Tung är den i alla fall och det fina i kråksången är att den ser ut att vara stickad. Som den finaste, gosiga tröja med fina flätor. Vad passar bättre hos en garn-nörd?
Tack finaste syster Yster för en toppen-julklapp.

P&K

2 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Vilken kul grej och visst passar den perfekt till en garnnörd!

Myggan sa...

Jag är sååå nöjd med valet. =) Undrar bara varför jag inte köpte en egen...
/Syster Yster