söndag, september 27, 2015

Lars Wallin i Borås

Om du bor i närheten och har en stund över idag tycker jag att du ska passa på att se Lars Wallins utställningTextilmuseet i Borås. I dag är det sista chansen och det hela avslutas i en härlig final med Finissage. Av alla fantastiska klänningar var nog ändå den nedan min favorit. Om jag minns rätt är den Lena Philipsson´s. En modell som jag tänker låta mig inspireras av på nästa klänning...
Jag såg utställningen igår och även om jag aldrig kommer att gå på tillställningar som kräver långklänningar i den kalibern är det väldigt roliga att ha sett dem. Som sykunnig tänker jag på tekniker, material och mönsterkonstruktion som har lett fram till dessa fantastiska kreationer. Vilka arbeten! En av klänningarna är gjord av mer än 80 meter textilier. Och jag som har pustat över bla balklänningar som krävt mer än 6 meter.

1 kommentar:

Myggan sa...

En gula och två kroppar. =)Tack för en fin helg!
/Syster Yster