torsdag, november 07, 2013

Regnbågsvantar

Sent, sent igår fäste jag sista tråden på regnbågsvantarna och i natt har de legat på kaminen för att hinna torka. Nu är de på väg norrut med tåg för att åka på gay-kryssning. Av vad jag har hört från dem som varit med tidigare kommer de att få det hur kul som helst. Där skulle man varit med och svängt med de lurviga... heeela natten. =)
Det bruna garnet är Cinnia 100% merino - ett härligt lättstickat garn som jag köpt av Magasin Duett. Ganska exakt 100g gick det åt. Regnbågsgarnet är Trekking sockgarn och är handfärgat av Tant Kofta. De säljs i små, söta nystan paketerade i fina påsar. Hjärtat har jag broderat med maskstygn (tack för tipset Missen). Hade tänkt att jag (för en gång skull) skulle använda mig av något av alla vantmönster som jag har, men det slutade med att det blev eget hittepå - som vanligt. 
Hur gör man tjocka vantar av tunt garn? Jag löste det genom att sticka en innevante också. De första 14 varven med regnbågsgarnet och resten med Cinnia. Hur mjukt kan det bli? Supermjukt!!

17 kommentarer:

Iréne JB sa...

Snygg picotkant! Och jag gillar hur man kan se in i regnbågen :)

Blenda sa...

Så himla fina!

Ullfull sa...

Wow, så fina!! De kommer få kul!!/Kram

Otaliga projekt sa...

Finfina! De kommer att få sjukt roligt. Sen är det ju jättefina maskstygn, så ser INTE mina ut...

Missen sa...

Varsågod för tipset, fint blev det. Vantarna och E kommer att få det kul/ Marie

Myggan sa...

Fick inte vi följa med? =)
Vantarna blev jättefina! Jag ska kanske tänka om med mitt Cinnia.
/Anna

Anonym sa...

Vilka fina vantar, de kan bara få kul/kram Pia

miastick sa...

Wow vad snygga! Kan tänka mig att de är sköna- de får gå ut på däck ibland så vantarna kommer till användning ;)

PetraO sa...

Underbara!

myzpyz sa...

ljuvliga!!!
kraMyz

Leena sa...

Så fina! Vad fiffigt med en innervante!

Myggan sa...

Så fina de blev! Man ska ju inte göra det besvärligare än vad som behövs.
=)
/Syster Yster

Lina & Mia sa...

Nej det är inte långt kvar, är beräknad till den 19:e så den lilla kan egentligen ploppa ut när som helst :) har redan handlat julklappar så jag hoppas på att jag bara kan få pyssla, pyssla och pyssla hela advent! Mellan amningar och blöjbyten förstås :D hihi.. Fina vantar, har du broderat hjärtana?! Superfint! Kramar

Emilia sa...

Fina - smart med innevante idén, hoppas jag orkar sticka dubbelt upp nästa gång!

Manduzana stickar sa...

Så sjukt snygga vantar! Roligt med regnbågsdetaljerna!

A´marie sa...

Snygga vantar!!!!!Kram Annemarie

Annika sa...

Så läckra! Mycket inspirerande! Och egentligen har du ju stickat fyra vantar. :-) Vilket jobb!