måndag, september 02, 2013

Sommarens andra bröllop

Så blev också brorsan gift. Nej inte min, men lillebror till brudgum #1. Parets härliga barn var också med. Visst är de fina? C och R passar varandra som handen i hansken. Hur charmiga och goa som helst och en av dem är lugnet själv som tyglar den andre som är ett äkta yrväder. Vem som är vem får ni gissa själva...
Även i denna fests bröllops-häfte omnämns undertecknad som slöjdläraren som tillverkar saker till släkt och andra och det var väl för väl att jag gjorde presenten till detta bröllop också.
Denna gången gjorde jag ett burklock av plywood till en bamse-konservburk och prydde det med ett stort hjärta av gran färgat med Hedins bets. Som krydda på moset la vi dit en nätt liten hög med "selmor".
Brudparets fordon (för dagen) skulle i alla fall jag gärna ha i garaget. En cadillac i en superläcker gråblå färg som mullrade så gott när de gav sig iväg till fotograferingen. Ja, R ser ut som han också vill ha den.
Framåt natten släppte vi iväg massor av papperslyktor. Inte riktigt miljö-rätt om ni frågar mig, men väldigt fint var det. Min älskling höll koll på "vår" tills den försvann bakom granskogen.

3 kommentarer:

Cicci H sa...

Avis på dina fina snickrade grejer! :-)

Missen sa...

Underbar burk, Marie

myzpyz sa...

ljuvligt med bröllop!
fantalastisk present!
aaavis på bilen *villhaaa*
puzz