fredag, augusti 10, 2012

En makalös manick

Om man är på Gotland tycker jag absolut att man ska besöka Beck & Rep i Fardhem. Där kan man botanisera bland rep, smidda bruksföremål, textilier, vaxljus och mycket annat i en fantastisk miljö på en härligt renoverad lantbruksfastighet. Där köpte jag en handsmidd sax och ett jättenystan med rödvitt snöre.
Och så köpte jag The Incredible Rope Machine. Som jag har drömt om den och så låg den bara där. =) Jag var ju bara tvuuungen att ha den. Nu kan jag slå rep och kanske få eleverna att göra ett och annat hopprep med täljda handtag i skolslöjden...

8 kommentarer:

Cecilia sa...

Den där apparaten ser helt underbar ut! Jag är drabbad av svårt ha-begär!
Eleverna måste ju tycka att det är jättespännande att göra egna hopprep!!! (Tror du jag kan smyga mig med bland dina elever? Jag vill GÄRNA göra ett!) :-D

Myggan sa...

Jag har ett bättre förslag; kan vi inte ha en rephelg och bara "repa". Jag har massor av idéer som man kan göra av din fantastiska maskin. Eller kan man lämna in beställningar? =)
/Syster Yster

A´marie sa...

Ah jag vill också ha! Vilken bra ide, de kommer att ömka detta/kram

A´marie sa...

Älska skulle det stå förstås.....

Pysselfarmor sa...

Men vilken grej!

Maria i Falkenberg sa...

Ska bli kul att se sådana hopprep! Jag älskar att hoppa rep så gammal jag är.

Missen sa...

Vill också prova/Marie

Ullfull sa...

Spännande att se hur det blir;)