måndag, augusti 04, 2008

Pimp My Ride

Nu har jag äntligen bestämt mig. Efter att ha velat hit och dit tog jag till slut beslutet att vara med på OS-stickningen. Då kom nästa problem, vad ska jag göra? Det problemet löste min dotter härom kvällen när vi cyklade till stan för att lyssna på Falkenbergs rockelit. - Mamma, om du stickar eller virkar något till din cykel så syns det att den är din. Vilken toppenidé! Jag ska ägna OS-stickningen till att pimpa min nya cykel. Har en idé om stickat sadelöverdrag, kjolskydd, korgen... Det fina med kråksången är att det blir småprojekt i projektet och det vore väl fasen om jag inte ska bli klar. Färg och garn har jag inte bestämt än, men - tro det eller ej - det lutar åt grönt i bomullsgarn. =)

7 kommentarer:

PetraO sa...

Vad roligt! Och vad oväntat med grönt... Kram

Myggan sa...

Grönt,vad annars? =)

makiato sa...

Det låter som en jättebra idé tycker jag med.

hea sa...

Vilken otroligt bra idé!!! Ser med spänning fram emot att få se resultatet!

Janette Millbom sa...

PERFEKT projekt! Ville pimpa min men nu kommer hösten och den står ute så jag ta det nästa år istället :-) Lycka till

hea sa...

Tack för kommentaren! Låter kul med trasbyte - ser fram emot det!

yvonne sa...

Hej, hittade hit från hea's blogg, gillar din blogg jättemycket, kommer att titta in regelbundet, länkar därför gärna till dig från min blogg...
Yvonne