lördag, augusti 09, 2008

Cykel-stickning

Så har OS och OS-stickningen startat. Jag får erkänna att jag inte kommit så långt ännu för jag ville avsluta stickningen till stickameras sommartävling först. Tyvärr får jag inte visa någon bild, men den kommer så fort tävlingsbilden är publicerad. Jag har i alla fall värmt upp med att måttat lite på min cykel, plockat fram garnen jag ska använda och börjat så smått på ett sadelöverdrag. Det blir förmodligen ryaknutar på också...
I går gjorde vi en utflykt till traditionella Sjönevads marknad. Mannen i mitt liv skulle ha trätofflor och en ny smålandsbörs och lilla hönan är alltid på jakt efter mer eller mindre ädla stenar. Själv hade jag inte några större förväntningar att hitta något. Kanske lite kryddor och något gott ätbart... Nytt för i år(?) var en handarbetsvagn och gissa vem som försvann in i den? Med mitt garnlager i åtanke blev det bara 2 nystan sockgarn med aloe vera. Egentligen behöver jag dem inte för jag har köpt Fabel i min favoritbutik så det räcker och blir över, men det var nog färgen jag fastnade för. =) Kanske att det blir vantar i tegelstickning av det.

Inga kommentarer: