onsdag, augusti 27, 2008

Blockning pågår

Här kommer ett tips på en supersnabb kofta som är min nya favorit. Den är inte bara lättstickad, den är snygg på också. Enligt mönstret ska den stickas i Garnstudios Eskimo, men jag har gjort den i 4 trådar Alpaca istället (3 nystan av varje färg). Har även garn till en rödlilarosa variant som ska påbörjas inom kort. Funderar på att göra en av alla rester i alla slattar Alpaca som ligger och dräller... det kan ju bli hur galet som helst. Det är bara knapparna som fattas på koftan och jag funderar på om det inte blir egentillverkade i valnöt. Längtar ut till snickarboden!

Garnen är inköpta i min favoritbutik.

8 kommentarer:

Textil stil sa...

Ser jättefin ut.Var själv häromdan och köpte grönmelerad alpacka till en kofta till hösten.Har inte bestämt mig för modell än, men denne var ju faktiskt jättefin!

hea sa...

Åh, så fin! Och så praktisk. Oftast så fryser man ju inte om armarna, så då passar den här bra! Jag brukar själv ofta ha en väst av något slag på mig, då det är litet småkyligt. Ska genast lägga till den här beskrivningen i min "att göra"-pärm.

hea sa...

Och tack för snälla, uppmuntrande kommentarer på min blogg! De är x-tra välkomna just nu!

Janette Millbom sa...

härligt. jag stickar oxå i alpackan just nu. och några egengjorda knappar i padouk ligger och väntar i lådan här :-) men ngn snickarbod har jag tyvärr inte :-(

Honungsboden sa...

Visst är den fin! Provade den faktiskt på Broderi och garn i Göteborg och har skrivit ut mönstret. Läste dock på en annan blogg att den var svårstickad och inte blev riktigt rätt. Hur gick det för dig. Passar den som den ska?

Mot nya tider sa...

Ja den var riktigt fin!!

Myggan sa...

Det är jul snart. Jag vill ha en i svart. =)
Syns i kväll.

miaring sa...

Har du också alpacka-slattar? Jag funderar på att sticka fingervantar av mina alpacka-slattar, kanske med lite längre skaft och med flätor...