söndag, augusti 14, 2016

Blommig viskos

Klänningen i viskos från Stoff & Stil är sydd i samma mönster som den förra jag sydde. Den här förlängde jag ca 5 centimeter så den slutar precis under knät. Tänk att tygkvaliteten gör så mycket på utseendet.
Ärmen kortade jag denna gången också. Jag gillar inte korta ärmar som kläms i armvecken och särskilt inte när det är viskos som så lätt blir skrynkligt.
Som vanligt har jag satt dit min egen tagg. Den här typen går tyvärr inte att beställa längre så jag brukar snåla med dem, men just den här klänningen tyckte jag förtjänade en.
Halsen är kantad med snedslå/kantband. En enkelt och snabbt sätt som kan göras både diskret eller som en detalj beroende på vad man väljer för färg och mönster. Jag är supernöjd med klänningen och det kommer definitivt bli fler i den modellen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej

Klänningen är jättefin!
Kan du visa hur den ser ut när du har den på dig, vill gärna se hur den faller.

Tack för en bra blogg!