fredag, mars 01, 2013

Töis-tröja

Har ni stickat i Töis-garnet från Gotlands ullspinneri? Om inte kan jag bara säga: Gör det! Jag har aldrig varit med om maken till härligt garn. Jag stickar på stora stickor, tvättar det färdiga plagget i balsam och sköljer och centrifugerar i tvättmaskinen. Det blir hur gosigt som helst, nästan som angora och sagoligt varmt och skönt.
Denna gång blev det en oversize-tröja med kort ärm i ärtgrönt och petrol. Ännu ett plagg som jag faktiskt är nöjd med.
Tröjan är stickad uppifrån, en sida i taget ner till ärmhålet. Därifrån har jag stickat både fram- och bakstycke på rundsticka.
Det fick bli en liten ficka också eftersom jag tycker det är praktiskt för nycklar och annat smått när man har den till ficklösa kjolar/taijts på jobbet och ett sprund i var sida bara för att det är så snyggt eller för den breda rumpan.
När jag fått ordning på alla anteckningar blir det nog
ett mönster i Frisky Frog´s bod...

10 kommentarer:

Pernilla sa...

Fina färger!

Ullfull sa...

Så snygg!! Ha en bra helg!! Jag fick prioritera "kruppen" men skulle gärna varit med../Kraam Anita

Maria i Falkenberg sa...

Yeah! Helt fantastisk och garnet är super!

Manduzana stickar sa...

Den är riktigt snygg! Praktiskt också med fickan, det finns inget värre än att inte ha några fickor på sig!

Sjömans-Elin sa...

Skitsnyggt!

Sjömans-Elin sa...

Skitsnyggt!

Emilia sa...

Jättefin - härliga ränder!

Sunna sa...

den kommer passa dig som ett smäck, hoppas ni får en underbar helg i vrigstad och sänd en tanke till mig

Myggan sa...

Superfin! Tyvärr lyckades jag inte smuggla ner den i min packning innan vi skiljdes. =)
Tack för mysigt sticksällskap!
/Syster Yster

Emmas dagar sa...

Tack själv!
Det var så roligt att ha er där. Det gav mersmak :-)
Skönt att du känner dig bättre nu!