tisdag, mars 19, 2013

Påsk-nystan

Snart, snart är det påsk och påsklov. =) Jag brukar få jätteägg med godis av flickorna, men i år vill jag nog ha mer garnigt än sött. Är det fräckt att önska?
I helgen hade vi nyfunna vänner på besök och jag tyckte att det var en bra anledning att fixa en ny krans. Den äggformade kransen och det tovade snöret har jag köpt på Blomsterlanden. Fjädrarna har jag trätt in i en smal remsa som jag virkat. 10 maskor bred och bara stolpar var ett supersnabbt projekt. De små nystanen är fastsurrade med narjtråd och stickorna tillverkade av grillpinnar och träkulor.

6 kommentarer:

fale artut sa...

Så trevlig krans!

Otaliga projekt sa...

Vilken vansinnigt fin krans!

Myggan sa...

Vilken fin krans! Men du köper väl inte tovade snören? Jag tänkte veva fram ett gäng på "kvarnen". =) Imorgon ska jag försöka få familjen att tova kulor åt mig.
/Syster Yster

Manduzana stickar sa...

Såå snyggt!

Ullfull sa...

Så fint!/Kram från Gran Canaria

Cicci H sa...

Vilken fin krans med små nystan! Å Myggans kommentar om att tova kulor, kan väl oxå bli nystan? tack för de tipsen!