tisdag, mars 26, 2013

Ägg-höna

Det blir sällan gjort jul- och påskpynt nu för tiden, men det är ju alltid kul att titta på vad som finns. I Drops påskkalender hittade jag Henny Penny. Henny är till för bröd och i mitt tycke i största laget, men jag har länge tänkt att jag skulle behöva en sån där höna...
Min fick bli lite mindre så jag fick improvisera lite.
Virkad i 2 trådar sträv väv-ull i grälla färger.

 Huvudet är stoppat med lite hushållspapper
för att det inte ska tappa formen.
 Lyfter man på hennes runda lock/vinge...
hittar man varma ägg till frukost-sillen. Gott!

6 kommentarer:

myzpyz sa...

älskar färgerna!!!
snart får vi kramas *happy*
glad påsk!!!
kraMyz

i det blå huset sa...

Det var en go ägghöna i sprakande färg!

Myggan sa...

Så fin! En orange skulle passa fint till mina nya köksattiraljer. =)
/Syster Yster

Manduzana stickar sa...

Haha, vilken söt liten sak!

Emilia sa...

Mysig höna!

Otaliga projekt sa...

Perfekt till äggen. Jag tycker att din var finare och nättare än orginalet.
Glad Påsk!