torsdag, april 19, 2012

Kimono 2

Jag vidhåller fortfarande att jag inte är morgonrockstypen, men ibland är det ju faktiskt ganska så praktiskt. Tex när man delar stuga med folk som inte njuter av att man sover naken och att man gärna glömmer det när man måste upp och pinka...
Den förra gjorde jag i ett blankt tyg som var "iskallt". Fy bubblan vad obehagligt på morgonen när man är sängvarm och lite frusen. Den har stora dottern fått ta över. Denna är sydd i dubbla, loppisfyndade och oanvända tyger. Randigt på insidan, tomatröd utsida och sydd för att kunna vändas om man tröttnar på det röda. Vi får väl se om jag blir en morgonrockstyp nu då...

7 kommentarer:

Cecilia sa...

En sådan vill jag ha! Jättefin! Du kommer att supertrivas i den, bombis! :-)
Min älskade flanellrock börjar ta slut, kanske man kan våga sig på att sy en sådan?

Susilull sa...

Om inte annat, blir du säkert morgonpigg när du får på dig den härligt tomatröda kimonon!

Emilia sa...

Så snygg - får hoppas att du kommer att trivas i den nu då ;)

(Studierna går väl sisådär eftersom att jag stickar istället för att ägna mig åt sömnad som pågående kurs handlar om - men det är svårt när mina maskiner strular hela tiden...)

teresa sa...

Jättefin! (själv går jag jämt i världens fulaste nattlinne, borde nog också försöka bli en morgonrockstyp :))

tavelhus sa...

Kimono är min favorit! Hittade en underbar japansk i rosa, rött och blommor på en vintagebutik i London. Den hänger på väggen hemma.

Sunna sa...

den där du och så raffssetet... sen får jag nog hålla i mr snygg..

Myggan sa...

Jag har ju sett den live, den är verkligen jättefin. Om du fortfarande inte gillar morgonrock så vet jag nån som gör det. =)
/Anna