måndag, april 16, 2012

Göteborgs-shopping

Fördelen med stora städer är att de har ett mycket bättre utbud på tidningar än vår lilla pressbyrå. Tidningar med textil-inspiration har jag i massor så därför passade jag på att köpa tidningar med trä-teman.
Garn har jag ju lite av också, men 2 nystan Rauma fick i alla fall följa med hem tillsammans med en härlig trä-knapp. Det gröna ska bli I-corden på Offe-koftan jag har börjat på och det orangefärgade var bara sååå härligt att jag var tvungen att ta med ett hem.
Ett tunt bomullstyg i retro-mönster (som jag älskar) ska bli en sommarklänning från senaste numret av Ottobre.
Ett galet, mönstrat manchestertyg ska bli en kjol eller en väska/kasse. Jag har inte bestämt mig ännu, men just nu lutar det åt en kasse.
Till sist köpte jag ett paket till någon som gillar prickigt och snart fyller år...

3 kommentarer:

Sunna sa...

rackarns vilken härlig shopping, jag är grön av avund

Missen sa...

Härlig shopping var det/Marie

Myggan sa...

Oj! Jag gillar prickigt och jag fyller snart år. Om inte paketen är till mig så kan jag ta en snidad tupp istället. =)
/Syster Yster