söndag, november 27, 2011

Nytt favvo-mönster

En kollega har en fantastisk fin omlott-tunika, men tyvärr är den inte i min prisklass. Då får man tillverka en själv. En liknande, men tyvärr vit för 70 kr på rea fick stå modell för ett mönster. Om man bara tänker på veck, insnitt och dyl är det inte så svårt att lägga mönsterpapper över och rita av.

Jag är väldigt nöjd och det kommer absolut att bli fler. Att en elev frågade om det var Odd Molly tolkar jag som att den blev ganska okej. Elever kan nämligen vara väldigt kritiska, men också otroligt positiva när det är något de gillar. =)
 Sydd av tunt bomullstyg från Skroten som jag inte kunde motstå.
 Modellen är något längre baktill.
 Knytband på båda sidor.
 Frisky Frog-tagg (som tyvärr börjar ta slut).
Halsringningen är kantad med jeanstyg.

9 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Finfin!

Pysselfarmor sa...

Snygg!

önskar dig en fortsatt skön första advent

Lotten sa...

Superfin! En sådan skulle jag med vilja ha....Måste bara lära mig rita mönster ;-)

Missen sa...

Superfin, önskar dig fortsatt härlig advent/Marie

Myggan sa...

Vill haaaa! Eller kan man kanske få låna mönstret?
Och visst är jag tankeläsare. =)
/Syter Ysster

Veronica Tingvall sa...

Gu va fin, jag vill också kunna sy!!!
Hoppas du har haft en supermysigg första advent.
KRAM!

Emilia sa...

PS. Det går bra att kopiera bilden! DS.

Sunna sa...

Nu blir du julfin som bara den, superfin tunika

Maria sa...

Superfin! Jag tänkte direkt på Odd Molly och de är ju hutlöst dyra.