torsdag, september 29, 2011

Sista färden

Vilken helg vi fick! Riktigt gott höstväder med klarblå himmel och härlig temperatur. På nyheterna pratade de om indiansommar. Inte vet jag vad som menas med det, men vi passade på att ta årets sista (?) hoj-tur. 11 mil i sakta mak på vackra, slingrande vägar runt om i bygden bla genom Åkulla bokskogar och på Hallands vackraste väg. Mannen och jag träffades i augusti -88 och en av de där första himlastormande helgerna som jag tillbringade hos honom körde vi just Hallands vackraste väg, men den gången i bil. Vad jag minns var det indiansommar och lika vackert då...
Den silverfärgade kör mannen och jag har den blågula. Den blågula och jag "kom i boet" samtidigt, men på den gamla goda tiden hade jag en XT 250 som jag körde i vått och torrt. Tyvärr blir det inte så många turer för min del nu för tiden, men i dag kände jag att det får bli mer av den varan nästa säsong. Vi räknade ut att vi har inte kört tillsammans på ganska exakt 20 år.
1988 hade vi inga barn, inte så många måsten och tog lediga dagar som de kom. Sen kom hönorna och livet som småbarnsföräldrar krävde betydligt mer och vi var tvungna att bli "vuxna". Nu har det snart gått 20 år sedan # 1 föddes och det känns som den där tiden från förr så sakta kommer tillbaka. Tjejerna har mer och mer sina liv och och vi får mer och mer egen tid. Tid för mc, garn och annat som vi gillar. Om det är så här det ska vara i fortsättningen gillar jag att bli äldre!
Puss och kram vännen och tack för en go´ dag!

3 kommentarer:

Myggan sa...

Jag minns en semster för drygt 20 år sedan, den innebar platt rumpa och skotska pubar i hela 2 veckor. Det var första gången jag var en "spätta" och jag tror att det är min bästa semester någonsin. Kan vi göra om den?
/Syster Yster

Myggan sa...

Men NU såg jag, det är ju DU brevid gubben! Jag tyckte att det var E.
/Syster halvblind

Pysselfarmor sa...

Men se en till MC-tjej bland stickerskorna - jag tog kortet när jag var 56!

Har både mailat er på Eventmailen och kommenterat om en ändring av ort på bloggen Risbrogäddorna för mitt namn Gun = Stockholm....glad om det blir ändrat.