lördag, september 17, 2011

En till

När det är sommar vill jag ha små väskor. Så små att den bara rymmer en liten portmonä, lupsyl och nycklarna. När hösten kommer ska det vara större väskor igen. Denna förra blev en klar favorit så när en ny skulle tillverkas var det inte så svårt.
Denna gång blev det en i A4-format och helt i svart denim. Groda i repris - om än något större. Nu rymmer den både plånbok, almanacka, solglasögon, handkräm och en massa annat krafs.
Lilla snigel  - också i repris, men denna gång utan spröt (först nu när jag ska blogga bilden upptäcker jag att jag glömt dem). Hmmm, hade kanske liiiite bråttom att få den färdig...
Även det grodmönstrade fodret, nyckelband och telefonficka är repris. Varför byta ut ett vinnande koncept? Någon i min närhet tycker att den är barnslig. So what! Det finns i alla fall 1 till som gillar grodväskor och hon skulle ha sin på bröllop. Jag säger bara: Grodor äger!!

10 kommentarer:

Manduzana stickar sa...

Åh, riktigt snygg. Och barnsligt är faktiskt bra ibland, så det så!

Raggmunk sa...

Nej bästa svägerska, dom äger inte dom Kväker =)

disa sa...

Jätte fin! =)

Missen sa...

ursnygg,bra ide fast på in blir det citroner/ Marie

Annika GW sa...

Roligt att du har gjort grodhuvudet på locket och kroppen för sig!(om jag nu ser rätt på bilden). Jättefin väska!/ Annika

Myggan sa...

"Någon" borde tänka om. Grodväskan är jättefin. Så länge man håller sig från Hello Kitty är allt ok, tycker jag. =)
/Anna

Sunna sa...

Helt underbar, jag bara älskar, dieten gav 7 kg på tre veckor och förstår precis vad du menar med 110%, resten av familjen har säkert gått upp i vikt, men i morgon söndag är sista dietdagen ever, måndag är det dags...

Mia sa...

Grodor är inte barnsligt, grodor är lyckodjur och jag tycker din väska är heltuff :)

Maria i Falkenberg sa...

Väskor äger! Den är jättefin och man blir glad när man ser den.

makiato sa...

Fint!

Men du, vad kul med ditt solros-"blogg-huvud"! :)