fredag, augusti 21, 2009

Fredag

Hur fort kan veckorna gå egentligen? Det är ju fredag stup i kvarten. Men, igår började äntligen eleverna så nu ska det väl bli ordning på torpet. På terminens första planeringsdagar känns det bara som om man surrar omkring och inget vettigt blir gjort. Det blir liksom mer fart på det hela när det blir som vanligt. Vi har mjukstartat med diverse sociala aktiviteter, men nästa vecka blir det lektioner. Längtar...

Lilla hönan - som är lika lång och tung som jag och kanske inte är min lilla höna längre - beställde en glad-sjal. När mamsen var här handlade de garn till var sin. Mamsen tog blå-gröna nyanser och hönan tog färger hon gillar och så randade vi dem här. Hon ville inte ha den så stor så den gick fort att virka. Jag tycker att hon gjorde ett bra färgval.

Nu är det dags att njuta av fredagskvällen. Havskräftor med äkta, hemmagjord aioli och lite stickning. Kan det bli bättre?

Har du sett att det blir stick-event?

12 kommentarer:

maja sa...

mina elever kommer på måndag! ska bli roligt att träffa dem:D

Anna sa...

Det kan inte bli bättre och sjalen är finfin!
Så härligt att du är så positiv till jobbet, det sprider energi! Tack!

Sunna sa...

Lika fin som gladsjalen, den där sidan är ett riktigt bra tips, få hjälp att mönsterranda, jag fastnade en lång stund. må gott

Evas Passion sa...

gud vad fin sjal!!!!fina farger!!!

Grethe sa...

Nydelig farger..så flott et sjal.
Jeg ønsker deg en trivelig helg :0)

makiato sa...

Fin sjal!

Ang. din fråga så har jag använt vit listspik, 60 mm. Den har inget huvud så den passade bra till ändamålet. Köpte mina på en brädgård med de finns säkert på Järnia eller liknande. Skönt att slippa måla dem vita!

Carina sa...

Slöjdlärare? Då måste du väl vara textillärare då? I så fall skulle jag vilja fråga dig. Vad får ungarna sticka när dom ska göra det från allra första början? Hamnade nämligen i en diskussion för ett tag sedan och insåg att jag inte har en aning längre.

Jenny sa...

Vilken fin gladsjal, jag ska bara göra färdigt lite projekt sen ska jag oxå ha en sådan sjal!

Kram Jenny

Myggan sa...

Om jag hade varit hos dig så hade det varit fulländat. =)
/SysterYster

Velkommen til min kreative verden sa...

Her var det mye fint. Flotte arbeider med garn: )

Kristina sa...

Jag håller inte med om att det är fredag jämt. Jag tycker att det alldeles för fort blir söndagkväll.
Jättefina och personliga sjalar. roligt när man kan välja garn själv.

Rebecca sa...

Gladsjalen är underbar, jag virkade en i tunt garn och grov virknål, den blev en födelsedagspresent till en vän:
http://blimp.nu/blog/?p=530