tisdag, juni 16, 2009

Sommarlov

Woohoo, i går var det skolavslutning för oss pedagoger! Nu väntar 8 veckors härlig kreativitet och jobb här hemma. Vi i arbetslaget avslutade läsåret med lunch på Fors golfrestaurang och i det goa, hjärtliga gänget påminde jag mig om vilken bra termin jag har haft. Vilken tur att jag får ett läsår till i samma gäng. =)
En ny klänning är sydd. Modellen har jag hittat i Burda 5/-09. Kjoldelen är klippt på skrå för att framhäva rutorna, men nästa klänning kommer jag inte att göra så för jag trivs inte riktigt med att tyget drar snett. Under bysten har jag satt ett läderband i en dragsko.

Bakstycket blev inte mönsterpassat p g a att jag hade för lite tyg, men det får duga ändå. Modellen är kanon och jag har redan planerat några till i olika tyger. Bl a en hellång till midsommar...

17 kommentarer:

Pernilla sa...

Fin modell på klänning. Enkel och tidlös. Synd man inte kan sy.

Emilia sa...

Fin - ser enkelt somrig ut! /Emilia

Agata sa...

Jättesnygg! Jag gillar särskilt ringningen. Är den bandkantad?

Marie sa...

Fin klänning! Hoppas att du får ett riktigt skönt och pyssligt sommarlov! :)

Katarina sa...

Gillar skarpt!! Har mejlat dig :-)

MiA sa...

Åh vilken fin klänning! Vad duktig du är :)

Jag vill också ha sommarlov!
MiA

Tina sa...

Så fin klänning !
Modellen verkar jätte bra, ska nog kolla runt efter Burda tidning.

Efwa - Medea sa...

Vad fin den blev. Ringningen är verkligen supersnygg. Jag vill också sy såna klänningar. Jag har ju mitt Ottobremönster som jag sydde blusen efter. Det får nog bli några klänningar också, när jag kommer hem till symaskinerna vill säga.
Ha en skön dag!
/Efwa

Myggan sa...

Men hallå! Den modellen skulle ju jag ha på min midsommarklänning.
Är vi tvillingar eller är vi tvillingar?
/P-K

miastick sa...

Å vilken fin klänning- ska låna den tidningen på bibblan.

Missen sa...

Ha en hälig semester/sommarlov.
Härligt jag har två dagar kvar sen ska det bli mycket målning//Marie

Kristina sa...

Bra när man hittar en modell man trivs i och kan variera! Det blir nog snyggt med en lång klänning i den modellen.

Sunna sa...

Jättesnygg klänning

Krisses hantverk sa...

Vad fin klänning! Tyget ser bra ut också.Jag unnar dig en avkopplande och kreativ ledighet, och så brukar inspirationen infinna sig när det närmar sig augusti igen :)

anna sa...

Jäklar så fin, det gör inget att den inte är mönsterpassad bak tycker jag!

Anonym sa...

Vill ha!
Maria i Falkenberg

hea sa...

Mycket snygg!!!