söndag, april 24, 2016

Gullunge-linnet

Om Gullungen får välja blir det rosa eller grönt. Hon hade grön täckjacka, samma gröna på äppelmössan och valde en grön MER och en grön päronbiskvi när vi  var och fikade. Så kryddar hon ibland tillvaron med lite rosa.
Därför var det ju inte så svårt att välja färger när jag fick för mig att sticka ett litet linne till henne. Mönstret tror jag att jag fyndade när Stoff o Stil reade mönster i Malmö-butiken.
Egentligen skulle det vara spets på bakstycket också, men jag tycker att det blir finare med bara slät baksida. Resårkanten runt ärmarna var inte heller med på mönstret, men jag tycker att de är enklare att få fina så.
Egentligen gillar jag inte att sticka i bomullsgarn, men om det nu ska vara ett litet sommarlinne är det kanske goare på en liten barnkropp med bomull... Blomknappen har Gullungen valt själv.
Garn: 78 gram Sandnes Mandarin Naturell
Stickor: 3,5 och 4,5 mm
Mönster: Babyväst från Stoff o Stil

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättesött! Färgerna får mig att tänka på att möjligt sött: prinsesstårta, päronglass och bubbelgum ... Roligt att flätan "rundar av" nertill.

fale artut sa...

Hej!
Du har en vinst att få hemskickad! Jag har en fråga, äter du vitlök?
Skicka svar på detta och din adress till min mail, som finns på Min Profil, på bloggen.