söndag, februari 07, 2016

Födelsedagsbarnen

I fredags drog vill till Borås (via IKEA i Mölndal) för att fira M. Eftersom hennes kusin/min systerdotter bor i samma hus och ännu inte var firad passade vi på att slå två flugor i en smäll. På kvällen bjöd flickorna på en variant av kycklingkebab med hummus och annat gott och innan vi körde hem igen avnjöt vi lördagens lunch på TUGG.
M´s presenter var köpta, men den till T gjorde jag faktiskt redan innan jul. För några år sedan gjorde jag en röd plåsterlåda till M som matchade hennes badrum. När man ska göra en låda till T ska det vara i en helt annan färg. Om jag inte minns fel har turkost i olika nyanser varit hennes favvofärg i många år. 
Jag tänker att unga tjejer inte vill ha ett stort förstaförbands-tavla hemma, men en liten låda med det allra nödvändigaste kan väl vara bra att ha. Ni vet - lite plåster, några kompresser, gasbinda och steriliserande våtservetter och där får också plats med några Alvedon eller liknande. Behöver hon något mer fyller hon väl på själv.
Tyvärr hade jag inte plastemalj i samma färg som den betsade furulådan, men jag tror att mottagaren tyckte att det var okej ändå. Grattis på födelsedagen i efterskott tjejer och tack för en toppenhelg!
Puss & kram!

Inga kommentarer: