tisdag, januari 27, 2015

Dalahästar

Tyget med dalahästarna var mammans favorit och jag kan bara hålla med, det är väldigt fint. För att framhäva en av Gullungens favvo-färger orange, fick det bli detsamma på muddarna.
Det blev kanske lite pyjamas över det hela, men det är så 2-åringen vill ha sina kläder och de är väääldigt roliga att sy så inte mig något emot.
Dragkedjan som fanns i tillbehörs-lagret passar perfekt till de turkosa prickarna på tyget. Gott när man inte behöver köpa allt... Nu hoppas jag att jag får se den på snart.

6 kommentarer:

Emilia sa...

Söt dress - fint med dalahästar på tyg!

Anonym sa...

Jättefint tyg! Och vad kul att du hade en matchande dragkedja hemma - händer väl inte så ofta att både färg och längd stämmer.

Myggan sa...

Så fin! Vilken tur att Gullungen fått en sykunnig extramormor. Jag är inte förvånad över att det fanns en dragkedja i gömmorna. =)
Nu är det bara lite drygt en vecka kvar tills vi ses. Åh, vad jag längtar efter dig och brudarna.
/Syster Yster

Missen sa...

Vilken fin overall vill också börja sy barnkläder igen fast inte bli mormor en nu, längtat också efter vår stickhelg kram

frisky frog sa...

Jag längtar också! =)
/kram

Manduzana stickar sa...

Åh, vilket fantastiskt tyg!